RadioVisie

  • .
    .

Blad 1423: Peter Hoogland, EGTA, The Moscow Times

>> Nieuw! RadioVisie kan je nu ook volgen via Instagram en LinkedIn!

Peter Hoogland maakt nieuwe HLN-podcast over cryptomunten

Look who’s talking (again): Peter Hoogland (foto bovenaan) produceerde samen met Kim Londers de nieuwste HLN-podcast “Crypto in 1-2-3”, een tiendelige reeks die op een toegankelijke manier de geheimen van het crypto-ecosysteem wil ontsluieren. De redactie was in handen van Ilse Himschoot, maar het zijn Peter Hoogland en Kim Londers die je audiogewijs begeleiden doorheen de wereld van de bitcoins en andere virtuele munten. Wat is crypto en vanwaar komt de bitcoin? Zullen de virtuele munten onze huidige manier van betalen vervangen? Zijn cryptomunten wel veilig? Wat zijn de mythes en misvattingen rond crypto? Hoe begin je er eigenlijk aan en is dat wel een goed idee? Luisteren kan via deze weg.

Ook EGTA bant Russische mediagroepen

EGTA, de wereldwijde vakorganisatie voor radio- en televisieregies, heeft alle Russische zenders uit de organisatie gezet. Het gaat om EMG (Europa Media Group), Everest Sales, Gazprom-Media, Media-1, NRA (National Advertising Alliance) en Russian Media Group. Binnen EGTA werden eerder al diverse humanitaire acties en inzamelingsacties gelanceerd. EGTA zal waar mogelijk helpen de acties te coördineren. Daarnaast zal de organisatie 100.000 euro doneren aan zowel de Oekraïense media als aan humanitaire instellingen en nodigt zij andere verenigingen in heel Europa uit soortgelijke maatregelen te overwegen. EGTA blijft ook in nauw contact met de Oekraïense collega’s en zal de besprekingen met de leden voortzetten – waarbij men oproept en hoopt op een spoedig einde van de vijandelijkheden en een terugkeer naar het respect voor de democratie.

DPG Media geeft onderdak aan The Moscow Times

De redactie van het onafhankelijke Russische nieuwsmedium The Moscow Times mag voorlopig zijn intrek nemen op het hoofdkantoor van DPG Media in Amsterdam, waar ook de redacties van De Volkskrant, Trouw en Het Parool zitten. The Moscow Times, dat al dertig jaar bestaat, zag zich genoodzaakt om Rusland te verlaten, het gaat daarbij om een tiental journalisten. Erik Roddenhof, CEO van DPG Media: “We doen dit vanuit het belang van onafhankelijke en vrije journalistiek. Waar ook ter wereld. Als collega’s in zo’n situatie terechtkomen, dan bieden wij hen vanzelfsprekend onderdak aan in ons journalistieke huis zodat zij hun essentiële werk kunnen voortzetten. Andere uitgevers zouden waarschijnlijk precies hetzelfde doen.(TB)


Amptec

Het Blad op deze dag

Je zou ook interesse kunnen hebben in...

Blad 1422: Nostalgie, Ukrajinske-Radio, NOS

• Nostalgie Beach Festival: de eerste namen • Tsjechië en Polen zenden Radio Oekraïne uit Lees verder

Blad 1421: RTL Today Radio, VRT-logopediste, Easy FM

• Luxemburg: RTL startte met nieuwe Engelstalige online-radio • De VRT-logopediste die je nooit hoort Lees verder

Extra Rusland-blad: media in lockdown door nieuwe wet

De oorlog in Oekraïne kende de voorbije 24 uur ook een flinke escalatie in de Lees verder

Blad 1420: 12-12, Mega Radio, Union Jack Radio

• Ook Waalse mediagroepen eendrachtig achter 12-12 • Duitsland/Oostenrijk: Mega Radio SNA (voorlopig) niet meer Lees verder

Blad 1553: Radio AVO, Goeiedag Radio, DRM

• Stichter van Radio AVO overleden • Wijkt Radio Omroep Aalst opnieuw voor Goeiedag Radio? Lees verder

Blad 1552: Radio Minerva, Spotify, RTL (video)

• Radio Minerva viert met Tramlijn 98 • Spotify verkoopt nu zelf advertenties in België Lees verder

Blad 1551: Radio 700, Spaces, Nostalgie

• Oost-België: Radio 700 mag extra frequenties testen • Twitter wil Spaces nieuw leven inblazen Lees verder

Blad 1550: Michaël Joossens, 4ever49 Radio, Norkring

• Michaël Joossens ruilt NRJ voor Nostalgie • Nederland: 4ever49 Radio vervangt Loopreizen Radio • Lees verder

Inschrijven
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedback
Bekijk alle reacties
Don`t copy text!
0
Deel hier gerust uw gedachtenx